Polska i ASEAN: w poszukiwaniu nowych rynków w Azji
08.01.2014
W miarę jak polskie firmy coraz aktywniej poszukują nowych możliwości na rynkach pozaeuropejskich, warto większą uwagę zwrócić na region ASEAN. Jest to jeden z atrakcyjniejszych kierunków ekspansji ze względu na szybki wzrost gospodarczy, względną stabilność, postępującą integrację i rosnący rynek konsumencki. Polska, która obecnie odnotowuje duży deficyt w handlu z regionem, powinna wciąż prowadzić ofensywę dyplomatyczną, poprawiać swoją widoczność i wspierać firmy zainteresowane eksportem do Azji Południowo-Wschodniej, zwłaszcza w sektorach obronnym i wydobywczym, transporcie, turystyce, edukacji czy rolnictwie.
W miarę jak polskie firmy coraz aktywniej poszukują nowych możliwości na rynkach pozaeuropejskich, warto większą uwagę zwrócić na region ASEAN. Jest to jeden z atrakcyjniejszych kierunków ekspansji ze względu na szybki wzrost gospodarczy, względną stabilność, postępującą integrację i rosnący rynek konsumencki. Polska, która obecnie odnotowuje duży deficyt w handlu z regionem, powinna wciąż prowadzić ofensywę dyplomatyczną, poprawiać swoją widoczność i wspierać firmy zainteresowane eksportem do Azji Południowo-Wschodniej, zwłaszcza w sektorach obronnym i wydobywczym, transporcie, turystyce, edukacji czy rolnictwie.