PISM Policy Paper nr 13 (61): Jak mówić o Unii? Wpływ komunikacji na zaangażowanie Polaków w sprawy europejskie
07.06.2013
Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Elżbiety Kacy i Melchiora Szczepanika Polacy nadal pozytywnie oceniają Unię Europejską, ale niewiele wiedzą na jej temat i nie wykorzystują w pełni mechanizmów, przez które mogą wpływać na decyzje UE. W drugiej połowie obecnej dekady należy wzmocnić komunikację polskich instytucji publicznych i głównych decydentów, pokazując konkretne rezultaty integracji europejskiej nie tylko w zakresie przepływu funduszy unijnych, ale też w innych obszarach – ułatwi to przygotowanie opinii publicznej do przyjęcia przez Polskę statusu płatnika netto w UE w przyszłości. Polskie resorty powinny też opierać swoje działania na długoletnich strategiach komunikacyjnych, rozszerzać aktywność w internecie oraz częściej przeprowadzać szerokie konsultacje społeczne. PISM Policy Paper nr 13 (61)

Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Elżbiety Kacy i Melchiora Szczepanika

Polacy nadal pozytywnie oceniają Unię Europejską, ale niewiele wiedzą na jej temat i nie wykorzystują w pełni mechanizmów, przez które mogą wpływać na decyzje UE. W drugiej połowie obecnej dekady należy wzmocnić komunikację polskich instytucji publicznych i głównych decydentów, pokazując konkretne rezultaty integracji europejskiej nie tylko w zakresie przepływu funduszy unijnych, ale też w innych obszarach – ułatwi to przygotowanie opinii publicznej do przyjęcia przez Polskę statusu płatnika netto w UE w przyszłości. Polskie resorty powinny też opierać swoje działania na długoletnich strategiach komunikacyjnych, rozszerzać aktywność w internecie oraz częściej przeprowadzać szerokie konsultacje społeczne.