Polityka prywatności
01.03.2024

Polityka prywatności

Niniejszy dokument zawiera informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez

Polski Instytut Spraw Międzynarodowych z siedzibą przy ul. Wareckiej 1a, 00-950 Warszawa

(dalej: „PISM”) w związku z korzystaniem z serwisu www.pism.pl (dalej: „Strona”), a także w związku z nawiązywaniem lub utrzymywaniem kontaktów z PISM za pośrednictwem innych kanałów komunikacji, w tym poczty e-mail, połączeń telefonicznych lub tradycyjnej korespondencji pocztowej.

PISM szanuje prawo do prywatności Użytkowników Strony. W szczególności dba o ochronę ich danych osobowych oraz stosuje odpowiednie rozwiązania organizacyjne i techniczne zapobiegające ingerencji w prywatność Użytkowników przez osoby trzecie. Korzystając ze Strony akceptują Państwo zasady niniejszej Polityki prywatności.

Informujemy, że na Stronie mogą zostać zamieszczone zewnętrzne linki umożliwiające jego Użytkownikom bezpośrednie dotarcie do innych stron internetowych bądź też podczas korzystania ze Strony w urządzeniu Użytkownika mogą być dodatkowo umieszczone pliki cookies pochodzące od innych podmiotów. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy, aby przed skorzystaniem z zasobów oferowanych przez inne strony internetowe lub serwisy, każdy Użytkownik zapoznał się z dokumentem dotyczącym polityki prywatności oraz wykorzystywania plików cookies, jeżeli zostały one udostępnione, a w razie ich braku skontaktował się z administratorem danej strony lub serwisu w celu uzyskania informacji w tym zakresie.

1. Warunki przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO” lub „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych”) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Polski Instytut Spraw Międzynarodowych z siedzibą przy ul. Wareckiej 1a, 00-950 Warszawa (zwany dalej także „Administratorem”). Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@pism.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  2. Przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony u Administratora Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez mail: iodo@pism.pl.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna przetwarzania danych

Komunikacja z potencjalnymi kontrahentami lub w zakresie oferowanych w ramach strony usług

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy)

Zawieranie i realizacja umów o współpracę

 art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarcie oraz realizacja umowy)

art. 6 ust. 1 lit f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – zapewnienie kontaktu z osobami realizujący umowę) - w odniesieniu do przedstawicieli, osób odpowiedzialnych za realizację umowy (osoby kontaktowe po stronie kontrahenta)

Prowadzenie postępowania rekrutacyjnego na stanowisko wskazane w ogłoszeniu, kontakt z wybranymi kandydatami

art. 6 ust. 1 lit. a) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (zgoda – wyrażona poprzez wyraźne działanie potwierdzające tj. przesłanie dokumentów aplikacyjnych) w przypadku przekazania przez kandydata szerszego zakresu danych niż jest to wskazane w przepisach prawa

art. 6 ust. 1 lit. b) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy)

 

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny)

Przyjmowanie zapytań i udzielanie odpowiedzi za pośrednictwem formularza dostępnego na Stronie lub poprzez kontakt email telefoniczny, pocztowy

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – zapewnienie kontaktu z Administratorem, przyjmowanie zapytań dotyczących oferowanych przez niego usług oraz udzielenie odpowiedzi)

Prowadzenie działań promocyjno-marketingowych, w tym za pośrednictwem narzędzi komunikacji elektronicznej (np. email).
Wybrane formy komunikacji takie jak np. wysyłanie newsletterów może wymagać uzyskania dodatkowej Pani/Pana zgody na podstawie odrębnych przepisów prawa.

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – marketing bezpośredni własnych usług),

Prowadzenie działań analitycznych i statystycznych dotyczących aktywności użytkowników na Stronie za pośrednictwem cookies lub innych podobnych technologii. Instalowanie plików cookies w tym celu może wymagać uzyskania dodatkowej Pani/Pana zgody na podstawie odrębnych przepisów prawa.

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – prowadzenie działań analitycznych i statystycznych dotyczących Strony w celu rozwoju i udoskonalania usług

Dochodzenie roszczeń oraz podjęcie działań w związku z procesem windykacji należności, a także obrona przez roszczeniami

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – ustalanie, dochodzenie roszczeń, podejmowanie działań o charakterze windykacyjnym, obrona przed roszczeniami)

Realizacja zadań statutowych PISM, w szczególności za pośrednictwem Internetu i innych środków masowego przekazu oraz w formie konferencji, seminariów, wykładów i publikacji, w tym książek oraz czasopism

Art. 6 ust. 1 lit. c) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (obowiązek prawny)

Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych;

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie nadania statutu Polskiemu Instytutowi Spraw Międzynarodowych

art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes – upowszechnianie wiedzy z dziedziny stosunków międzynarodowych oraz polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej)

 

  1. Odbiorcami danych osobowych będą  podmioty działające na zlecenie administratora danych, tj. podmioty świadczące usługi IT w zakresie serwisowania i usuwania awarii, a także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.
  2. W przypadku, gdy jest Pani/Pan przedstawicielem Naszego kontrahenta lub dostawcy  Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane kontaktowe (np. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, stanowisko służbowe) w związku z realizowaną współpracą lub w celu jej nawiązania. W przypadku, gdy danych tych nie pozyskaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana, otrzymaliśmy je od Naszego Kontrahenta, lub dostawcy którego jest Pani/Pan przedstawicielem.
  3. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od celu przetwarzania, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:
  1. Dane osobowe kandydatów do pracy będą przechowywane:
    1. do momentu zakończenia procesu rekrutacji na wskazane w ogłoszeniu stanowisko;
    2. w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych na potrzeby przyszłych rekrutacji prowadzonych przez Administratora - do momentu wycofania tej zgody.
    3. Po wskazanym wyżej okresie, dane osobowe przechowywane będą przez czas, jaki właściwe przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  2. Dane osobowe Kontrahentów będą przechowywane przez okres realizacji umowy o współpracę, a po tym okresie przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  3. Dane osobowe osób kontaktowych i użytkowników strony będą przechowywane przez:
  1. do momentu wycofania zgody - w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  2. do momentu skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

 

Po wskazanym wyżej okresie dane osobowe będą archiwizowane przez czas, w którym właściwe przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, a następnie będą usuwane lub anonimizowane.

  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:
    • prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadku gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu i na warunkach określonych w przepisach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  2. Wszystkie wskazane wyżej prawa mają zastosowanie w zakresie wynikającym z przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Powyższe prawa można realizować poprzez wysłanie wniosku na adres siedziby Administratora lub w przypadku kontaktu drogą email, na adres: iodo@pism.pl.
  3. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w przypadku, gdy obowiązek taki wynika z przepisów prawa.  Podanie danych na potrzeby realizacji pozostałych celów (opisanych w pkt. 3) jest dobrowolne, lecz może okazać się niezbędne do ich realizacji tj. udzielania odpowiedzi na zapytanie, lub skorzystania ze Strony.

 

2.Polityka Cookies

  1. Odwiedzając Stronę www.pism.pl (dalej także jako „Serwis”) możemy zbierać od użytkownika informacje takie jak identyfikatory plików cookie, informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone do korzystania ze stron internetowych Strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Identyfikatory plików cookies, a także informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii w niektórych sytuacjach mogą stanowić dane osobowe.
  4. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika Strony pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Strony, tj. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych z siedzibą przy ul. Wareckiej 1a, 00-950 Warszawa.
  5. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • umożliwienia użytkownikiem korzystania z Strony oraz zapewnienia poprawnego działania jego funkcjonalności (Cookies niezbędne);
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Strony korzystają z jego stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości (Cookies analityczne);
    • stwierdzania ewentualnych zagrożeń bezpieczeństwa.
  6. W ramach Strony stosowane są dwa zasadnicze kategorie plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
  7. W ramach Strony stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

Nazwa

Okres ważności

Cel zapisania

Rodzaj

_gid

1 dzień

Ten plik cookie jest ustawiany przez Google Analytics. Przechowuje i aktualizuje unikalną wartość dla każdej odwiedzanej strony i służy do liczenia i śledzenia odsłon. Identyfikator używany do identyfikacji użytkowników przez 24 godziny od ostatniej aktywności, aby ustalić, czy dwa różne działania należą do tego samego użytkownika w sesjach przeglądania.

Analityczny

_ga

13 miesięcy

Ta nazwa pliku cookie jest powiązana z Google Universal Analytics - która jest istotną aktualizacją częściej używanej usługi analitycznej Google. Ten plik cookie służy do rozróżniania unikalnych użytkowników poprzez przypisanie losowo wygenerowanego numeru jako identyfikatora klienta. Jest on uwzględniany w każdym żądaniu strony w witrynie i używany do obliczania danych o odwiedzających, sesjach i kampaniach na potrzeby raportów analitycznych witryn.

Analityczny

_ga_*

13 miesięcy

Służy do przechowywania i zliczania wyświetleń stron

Analityczny

_gat_gtag_UA_*

1 minuta

Służy do monitorowania liczby żądań serwera Google Analytics i obserwowania działań użytkownika. Obejmuje Google Universal Analytics.

Analityczny

___utmvc

Kilka sekund

Ten plik cookie umożliwia działanie funkcji Google Analytics.

Analityczny

visid_incap_*

1 rok

Ten plik cookie pomaga w niezawodności, bezpieczeństwie i wydajności naszej witryny.

Niezbędny

incap_ses_*

Czas sesji

Ten plik cookie jest ustawiony, aby umożliwić odwiedzającemu otrzymywanie zawartości witryny z jednego z wielu serwerów, gdy odwiedzający przegląda witrynę. Pozwala to na utrzymanie sesji odwiedzającego. Jest to plik cookie DDoS Protection i Web Application Firewall, który służy do powiązania żądań HTTP z określoną sesją.

Niezbędny

  1. Wchodząc po raz pierwszy na stronę internetową Strony użytkownikowi wyświetli się baner, który poinformuje go o używaniu plików cookies oraz umożliwi zarządzanie nimi. Użytkownik może zarządzać plikami cookies jakie są instalowane na jego urządzeniu tj. wyrazić zgodę na wszystkie kategorie plików cookies lub tylko niektóre z nich. Może też w dowolnym momencie cofnąć udzielone zgody klikając na przycisk „Odrzucam wszystkie”. Jeśli użytkownik akceptuje instalowanie wszystkich kategorii plików cookies powinien kliknąć przycisk „Akceptuję wszystkie”. Aby zarządzać ustawieniami plików cookie dla danej kategorii plików cookie, należy kliknąć w przycisk „Szczegóły zgód”, przesunąć odpowiedni przycisk na banerze plików cookies, a następnie kliknąć w przycisk „Zapisz i zamknij”. Możliwość zarządzania plikami cookies nie dotyczy niezbędnych plików cookies, których nie można wyłączyć ani odrzucić.
  2. Użytkownik może także, w każdym czasie zmienić ustawienia plików cookies w ustawieniach oprogramowania służącego do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa). Przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
  3. Operator Strony informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  4. Operator Strony zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Polityce Cookies. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronach Serwisu.