Raport PISM: EU Communication Policy in Its Neighbourhood in Light of Third-Party Propaganda
15.12.2015
W związku z nasilającą się propagandą Rosji we wschodnim sąsiedztwie i krajach bałtyckich, UE powołała zespół ekspertów, który działa od września br. i ma za zadanie zwalczanie stereotypów utrwalanych przez aparat propagandowy Moskwy. To krok w dobrym kierunku, ale stanowi tylko kroplę w morzu potrzeb. Unia nadal przeznacza niewielkie środki na wsparcie niezależnych mediów operujących w języku rosyjskim i językach miejscowych. W unijnych delegacjach brakuje pracowników w działach ds. komunikacji, zwłaszcza do spraw mediów społecznościowych, a budżety tych komórek są relatywnie niewielkie, w porównaniu z krajami objętymi polityką rozszerzenia. Niniejszy raport przedstawia analizę ograniczeń działań komunikacyjnych UE w sąsiedztwie i na podstawie doświadczeń unijnych delegacji rekomenduje rozwiązania na rzecz budowania wizerunku Unii, który byłby zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy.

W związku z nasilającą się propagandą Rosji we wschodnim sąsiedztwie i krajach bałtyckich, UE powołała zespół ekspertów, który działa od września br. i ma za zadanie zwalczanie stereotypów utrwalanych przez aparat propagandowy Moskwy. To krok w dobrym kierunku, ale stanowi tylko kroplę w morzu potrzeb. Unia nadal przeznacza niewielkie środki na wsparcie niezależnych mediów operujących w języku rosyjskim i językach miejscowych. W unijnych delegacjach brakuje pracowników w działach ds. komunikacji, zwłaszcza do spraw mediów społecznościowych, a budżety tych komórek są relatywnie niewielkie, w porównaniu z krajami objętymi polityką rozszerzenia. Niniejszy raport przedstawia analizę ograniczeń działań komunikacyjnych UE w sąsiedztwie i na podstawie doświadczeń unijnych delegacji rekomenduje rozwiązania na rzecz budowania wizerunku Unii, który byłby zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy.