PISM Policy Paper nr 3 (86): Terrorism and Sport: Dangers for the XXII Olympic Winter Games in Sochi
30.01.2014
Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Kacpra Rękawka Terroryści nieustannie chcą znajdować się w centrum zainteresowania, a ataki podczas wielkich imprez sportowych zapewniają im przyciągnięcie uwagi społeczności międzynarodowej. Wraz ze zbliżaniem się XXII Zimowych Igrzysk Olimpijksich w Soczi światowa opinia publiczna z rosnącą obawą wspomina wygłaszane przez północnokaukaskich dżihadystów groźby z lipca 2013 r., dotyczące przerwania lub udaremnienia olimpiady. Czy niedawne zamachy w Wołgogradzie to szczyt możliwości terrorystów, czy też planują oni coś więcej? Warto przeanalizować niektóre scenariusze, jakie może rozważać Emirat Kaukaski. Wszystkie z nich opierają się na informacjach o poprzednich atakach terrorystycznych podczas imprez sportowych – mogą one dostarczyć wskazówek służbom antyterrorystycznym Rosji i innych państw, w jaki sposób najlepiej zabezpieczyć igrzyska. PISM Policy Paper no 3 (86)

Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Kacpra Rękawka

Terroryści nieustannie chcą znajdować się w centrum zainteresowania, a ataki podczas wielkich imprez sportowych zapewniają im przyciągnięcie uwagi społeczności międzynarodowej. Wraz ze zbliżaniem się XXII Zimowych Igrzysk Olimpijksich w Soczi światowa opinia publiczna z rosnącą obawą wspomina wygłaszane przez północnokaukaskich dżihadystów groźby z lipca 2013 r., dotyczące przerwania lub udaremnienia olimpiady. Czy niedawne zamachy w Wołgogradzie to szczyt możliwości terrorystów, czy też planują oni coś więcej? Warto przeanalizować niektóre scenariusze, jakie może rozważać Emirat Kaukaski. Wszystkie z nich opierają się na informacjach o poprzednich atakach terrorystycznych podczas imprez sportowych – mogą one dostarczyć wskazówek służbom antyterrorystycznym Rosji i innych państw, w jaki sposób najlepiej zabezpieczyć igrzyska.