PISM Policy Paper nr 35 (83): The Future of the European Defence Industry after the December Summit: Ten Polish Priorities
19.12.2013
Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Pauliny Zamelek Rada Europejska, która spotka się w formule szefów państw lub rządów w grudniu 2013 r. została zobowiązana do obradowania na temat europejskiego przemysłu obronnego w oparciu o propozycje przedstawione przez Komisję Europejską. Rozbieżność interesów wyrażana przez państwa członkowskie, przemysł obronny, jak również instytucje europejskie stanowi pole do prowadzenia żarliwej politycznej dyskusji. Stopień uwzględnienia interesów państw Europy Środkowo-Wschodniej w całym procesie uzgodnień - a Polski w szczególności - nie jest jeszcze jasny. Zwłaszcza, że ambitne plany UE prowadzące do wzmocnienia Europejskiej Bazy Technologiczno-Przemysłowej Sektora Obronnego nie odpowiadają aktualnemu stanowi konkurencji na europejskim rynku obronnym.PISM Policy Paper no 35 (83)

Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Pauliny Zamelek

Rada Europejska, która spotka się w formule szefów państw lub rządów w grudniu 2013 r. została zobowiązana do obradowania na temat europejskiego przemysłu obronnego w oparciu o propozycje przedstawione przez Komisję Europejską. Rozbieżność interesów wyrażana przez państwa członkowskie, przemysł obronny, jak również instytucje europejskie stanowi pole do prowadzenia żarliwej politycznej dyskusji. Stopień uwzględnienia interesów państw Europy Środkowo-Wschodniej w całym procesie uzgodnień - a Polski w szczególności - nie jest jeszcze jasny. Zwłaszcza, że ambitne plany UE prowadzące do wzmocnienia Europejskiej Bazy Technologiczno-Przemysłowej Sektora Obronnego nie odpowiadają aktualnemu stanowi konkurencji na europejskim rynku obronnym.