PISM Policy Paper nr 30 (132): Is Three a Crowd? The Kurds, Baghdad and Poland
14.09.2015
Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Dylana O’Driscolla i Patrycji SasnalDyplomatyczny konflikt między władzami w Bagdadzie a Kurdyjskim Rządem Regionalnym ogranicza ich zdolność do prowadzenia efektywnej polityki zagranicznej. Widać to na przykładzie stosunków polsko-irackich, gdzie groźba secesji Kurdystanu utrudnia, a czasem całkowicie blokuje rozwijanie efektywnej współpracy między Polską a kurdyjskimi władzami. Przy zmianach, jakie zachodzą w Iraku po odejściu premiera Nuriego al-Malikiego, priorytetem powinno być wypracowanie nowego porozumienia między Bagdadem a Irbilem, które zmniejszy ryzyko dalszych podziałów i w efekcie rozpadu państwa.PISM Policy Paper no 30 (132)

Kolejny numer PISM Policy Papers autorstwa Dylana O’Driscolla i Patrycji Sasnal

Dyplomatyczny konflikt między władzami w Bagdadzie a Kurdyjskim Rządem Regionalnym ogranicza ich zdolność do prowadzenia efektywnej polityki zagranicznej. Widać to na przykładzie stosunków polsko-irackich, gdzie groźba secesji Kurdystanu utrudnia, a czasem całkowicie blokuje rozwijanie efektywnej współpracy między Polską a kurdyjskimi władzami. Przy zmianach, jakie zachodzą w Iraku po odejściu premiera Nuriego al-Malikiego, priorytetem powinno być wypracowanie nowego porozumienia między Bagdadem a Irbilem, które zmniejszy ryzyko dalszych podziałów i w efekcie rozpadu państwa.