Główny Specjalista/Ekspert ds. komunikacji, promocji i kontaktów medialnych w Biurze Informacji Publicznej

12.03.2025

Polski Instytut Spraw Międzynarodowych poszukuje pracownika na stanowisko: Główny Specjalista/Ekspert ds. komunikacji, promocji i kontaktów medialnych w Biurze Informacji Publicznej

Zakres obowiązków:

  • Współtworzenie i realizacja  strategii komunikacji medialnej;
  • Tworzenie i dystrybucja materiałów prasowych, redagowanie komunikatów prasowych, artykułów oraz innych treści informacyjnych dotyczących działalności Instytutu;
  • Organizacja konferencji prasowych i wydarzeń medialnych, planowanie i koordynowanie spotkań z mediami, w tym konferencji prasowych, briefingów oraz innych wydarzeń promujących działalność Instytutu;
  • Budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, nawiązywanie i pielęgnowanie kontaktów z przedstawicielami mediów, monitorowanie publikacji na temat Instytutu oraz reagowanie na pojawiające się informacje;
  • Współtworzenie i realizacja kampanii medialnych w mediach społecznościowych PISM;
  • Prowadzenie działań informacyjnych, wizerunkowych, medialnych, komunikacyjnych, realizacja strategii działań medialnych, zarówno w mediach jak i w social mediach;
  • Udział w pracach koncepcyjnych oraz realizacja działań związanych z obsługa medialną podczas wydarzeń organizowanych przez Instytut i jego oddziały zagraniczne;
  • Zarządzanie komunikacją kryzysową;
  • Monitorowanie mediów, śledzenie bieżących wydarzeń na świecie;
  • Ścisła współpraca w zakresie realizacji planowanych działań z dyrekcją Instytutu i Biurem Badań i Analiz PISM.

Wymagania:

  • Wykształcenie wyższe z zakresu nauk humanistycznych tj: stosunki międzynarodowe, politologia, socjologia, marketing, PR, dziennikarstwo, komunikacja i pokrewne;
  • Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w obszarze komunikacji zewnętrznej;
  • Mile widziane doświadczenie w pracy w obszarze stosunków międzynarodowych i/lub mediach;
  • Sprawne posługiwanie się słowem pisanym, umiejętność dostosowania komunikatu do różnych grup odbiorców;
  • Znajomość trendów PR-owych i tendencji na rynku mediów;
  • Znajomość prawa i etyki w obszarze współpracy z mediami;
  • Dobra organizacja pracy i zdolność planowania działań;
  • Doskonałe umiejętności komunikacyjne, umiejętność współpracy w zespole; kreatywność, inicjatywa;
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2.

Mile widziane:

  • Umiejętność montażu podcastów;
  • Znajomość programów do montażu filmów i animacji;
  • Znajomość programów do tworzenia grafik;
  • Znajomość zewnętrznych systemów mailingowych;
  • Doświadczenie w tworzeniu Newsletterów;
  • Doświadczenie w prowadzeniu płatnych kampanii promocyjnych w social mediach;
  • Znajomość SEO oraz pozycjonowania treści w social mediach.

Oferujemy:

  • Możliwość rozwoju zawodowego oraz wynagrodzenie adekwatne do doświadczenia i umiejętności;
  • Możliwość kształtowania strategii medialnej i marketingowej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych;
  • Pracę w stabilnej i renomowanej instytucji.

Wymagane dokumenty:

CV, list motywacyjny oraz skan oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla celów procesu rekrutacji prosimy przesyłać do dnia 31 marca 2025 r. na adres: bip@pism.pl

 

Klauzula zgody

Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Polski Instytut Spraw Międzynarodowych z siedzibą przy ul. Wareckiej 1a, 00-950 Warszawa. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@pism.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Dane są przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Więcej informacji dot. przetwarzania danych można uzyskać na stronie https://pism.pl/o_nas/praca/pelna-klauzula-informacyjna-rekrutacja.

Wysłanie dokumentów aplikacyjnych jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych w celach bieżącej rekrutacji. W przypadku chęci zachowania Pani/Pana CV na potrzeby późniejszych procesów rekrutacyjnych, do CV należy wpisać następującą klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych”.

Informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.