Główny Specjalista/Ekspert ds. komunikacji, promocji i kontaktów medialnych w Biurze Informacji Publicznej

Polski Instytut Spraw Międzynarodowych poszukuje pracownika na stanowisko: Główny Specjalista/Ekspert ds. komunikacji, promocji i kontaktów medialnych w Biurze Informacji Publicznej
Zakres obowiązków:
- Współtworzenie i realizacja strategii komunikacji medialnej;
- Tworzenie i dystrybucja materiałów prasowych, redagowanie komunikatów prasowych, artykułów oraz innych treści informacyjnych dotyczących działalności Instytutu;
- Organizacja konferencji prasowych i wydarzeń medialnych, planowanie i koordynowanie spotkań z mediami, w tym konferencji prasowych, briefingów oraz innych wydarzeń promujących działalność Instytutu;
- Budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, nawiązywanie i pielęgnowanie kontaktów z przedstawicielami mediów, monitorowanie publikacji na temat Instytutu oraz reagowanie na pojawiające się informacje;
- Współtworzenie i realizacja kampanii medialnych w mediach społecznościowych PISM;
- Prowadzenie działań informacyjnych, wizerunkowych, medialnych, komunikacyjnych, realizacja strategii działań medialnych, zarówno w mediach jak i w social mediach;
- Udział w pracach koncepcyjnych oraz realizacja działań związanych z obsługa medialną podczas wydarzeń organizowanych przez Instytut i jego oddziały zagraniczne;
- Zarządzanie komunikacją kryzysową;
- Monitorowanie mediów, śledzenie bieżących wydarzeń na świecie;
- Ścisła współpraca w zakresie realizacji planowanych działań z dyrekcją Instytutu i Biurem Badań i Analiz PISM.
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe z zakresu nauk humanistycznych tj: stosunki międzynarodowe, politologia, socjologia, marketing, PR, dziennikarstwo, komunikacja i pokrewne;
- Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w obszarze komunikacji zewnętrznej;
- Mile widziane doświadczenie w pracy w obszarze stosunków międzynarodowych i/lub mediach;
- Sprawne posługiwanie się słowem pisanym, umiejętność dostosowania komunikatu do różnych grup odbiorców;
- Znajomość trendów PR-owych i tendencji na rynku mediów;
- Znajomość prawa i etyki w obszarze współpracy z mediami;
- Dobra organizacja pracy i zdolność planowania działań;
- Doskonałe umiejętności komunikacyjne, umiejętność współpracy w zespole; kreatywność, inicjatywa;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2.
Mile widziane:
- Umiejętność montażu podcastów;
- Znajomość programów do montażu filmów i animacji;
- Znajomość programów do tworzenia grafik;
- Znajomość zewnętrznych systemów mailingowych;
- Doświadczenie w tworzeniu Newsletterów;
- Doświadczenie w prowadzeniu płatnych kampanii promocyjnych w social mediach;
- Znajomość SEO oraz pozycjonowania treści w social mediach.
Oferujemy:
- Możliwość rozwoju zawodowego oraz wynagrodzenie adekwatne do doświadczenia i umiejętności;
- Możliwość kształtowania strategii medialnej i marketingowej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych;
- Pracę w stabilnej i renomowanej instytucji.
Wymagane dokumenty:
CV, list motywacyjny oraz skan oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla celów procesu rekrutacji prosimy przesyłać do dnia 31 marca 2025 r. na adres: bip@pism.pl
Klauzula zgody
Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Polski Instytut Spraw Międzynarodowych z siedzibą przy ul. Wareckiej 1a, 00-950 Warszawa. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@pism.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Dane są przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Więcej informacji dot. przetwarzania danych można uzyskać na stronie https://pism.pl/o_nas/praca/pelna-klauzula-informacyjna-rekrutacja.
Wysłanie dokumentów aplikacyjnych jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych w celach bieżącej rekrutacji. W przypadku chęci zachowania Pani/Pana CV na potrzeby późniejszych procesów rekrutacyjnych, do CV należy wpisać następującą klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych”.
Informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.