Jak państwa Grupy Wyszehradzkiej kontrolują jakość oświaty?
10.11.2015, 00:00
10.11.2015, 00:00
Państwa Grupy Wyszehradzkiej, by zmierzyć się z widmem pułapki średniego dochodu, potrzebują poprawiać poziom edukacji. Reformująca się Ukraina także powinna poprawiać jakość nauki. Czy kontrola jakości nauczania w tych państwach jest wystarczająca? W jaki sposób państwa nadzorują jakość nauczania? Czy wymagania rynku pracy stanowią ważny wymiar jakości edukacji w państwach V4?
Państwa Grupy Wyszehradzkiej, by zmierzyć się z widmem pułapki średniego dochodu, potrzebują poprawiać poziom edukacji. Reformująca się Ukraina także powinna poprawiać jakość nauki. Czy kontrola jakości nauczania w tych państwach jest wystarczająca? W jaki sposób państwa nadzorują jakość nauczania? Czy wymagania rynku pracy stanowią ważny wymiar jakości edukacji w państwach V4?

Te zagadnienia są poruszone w opracowaniu Measuring quality and labor market results in education in V4 plus Ukraine w ramach realizacji projektu Hidden Triggers of Economic Growth in V4 plus Ukraine. Współautorem publikacji jest analityk PISM Patryk Toporowski. Projekt koordynuje INEKO, PISM jest partnerem.